Decembrové | prázdne obaly

Stretávame sa v poslednom tohtoročnom článku a ako sa na záver roka patrí bude o spotrebovanej kozmetike s trochou štatistiky. Okrem plných balení sa v decembri nazbieralo aj viacero kúskov cestovných verzií z adventného kalendára a niekoľko vzoriek, ktoré stoja za zmienku. 



Celkovo som v decembri minula 27 balení, z toho 11 spadá do kategórie prírodnej kozmetiky.


Maska na nohy Balea ma postavila pred hádanku, ako sa vlastne masky na nohy používajú. Nakoniec som sedela na stoličke s nohami nad vaňou, na ktorých som mala masku. Nebolo to práve najpohodlnejšie a na nohy mi bola zima. Ako sa sakra tieto masky používajú? Prečo to nebolo v návode? Nohy boli po použití rozhodne hydratovanejšie a pokožka jemnejšia. Účinok teda bol viditeľný, len to nepraktické použitie. Do plného balenia teda nepôjdem.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrá

Osviežujúca maska na suchú pleť Balea nebola určená na môj typ pleti, takže som ju použila na dekolt. Doba pôsobenia bola pomerne dlhá 10 -15 minút a podľa návodu sa nemala oplachovať. Ja som ju teda opláchla, lebo na mňa by to bolo až príliš. Každopádne pleť hydratovaná bola. Pre suchú pleť to môže byť dobrá voľba za pár centov. Vôňa bola ako v predchádzajúcom prípade slabučká, nevýrazná, no príjemná.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrá

Maska na problematickú pleť s ingredienciami z Mŕtveho mora Balea bola naopak objav celého adventného kalendára. Na pleti síce dosť nepríjemne štípala. Prikladám to za "vinu" soli z Mŕtveho mora, no po opláchnutí bola pleť napnutá, rozjasnená, no najmä dokázala vyčistiť póry. Zloženie s kaolínom, zinkom a ďalšími užitočnými látkami je tiež plusom. V tomto prípade určite budem chcieť aj ďalšie balenia. Ani som len netušila, že Balea má v ponuke takéto dobré masky.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborná

Odličovací osviežujúci gél na normálnu a zmiešanú pleť s lotosovým extraktom Balea bol takou klasikou. Ako sa zvykne písať neurazí a nenadchne. Pleť odlíčil, nevysušil, nepodráždil, slabučko voňal. Ak by som sa niekedy v DM nevedela rozhodnúť aký gél kúpiť, kľudne siahnem aj po tomto.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: dobrý



Sprchový gél a krém vanilka a kokos Balea nádherne voňal vanilkou. Vôňa bola pomerne výrazná, takže fanúšikovia vanilky si určite pri tomto výrobku prídu na svoje. Vzhľadom na to, že ide o kombináciu sprchového gélu a krému som očakávala výraznú hydratáciu po ktorej nebude potrebné telo už ničím natierať. Výrobok však dosť vysušuje a to aj moju normálnu pokožku, ktorú len málokedy potrebujem natierať. 
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Sprchový gél a krém s vôňou plodov acai Balea mal naopak vôňu slabšiu, nevýraznú, ničím výnimočnú. V ostatnom sa neodlišoval od predchádzajúceho výrobku. Mojej pokožke sprchové gély Balea nevyhovujú a vysušujú ju. Je to zvláštne, lebo ako som už spomínala, deje sa to iba pri tejto značke. Oba sprchové gély som následne minula na čistenie štetcov.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Šampón na vlasy s vanilkou a mandľovým olejom Balea krásne voňal, dobre penil. Pri cestovnom balení sa neukázalo, že by pokožka svrbela. Vlasy sa však ťažko upravovali a najmä kratšie vlasy stáli do všetkých možných strán. Vlasom dodal teda týmto zvláštnym spôsobom objem, no ale pravdupovediac, nie je to nič pre mňa.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: podpriemerný


Denný krém proti vráskam s Q10 Balea jemne voňal, mal stredne hutnú konzistenciu a prekvapujúco neobsahoval silikóny. Používala som ho na očné okolie, ale s vráskami nič neurobil. Každopádne pre normálnu a suchú pleť môže byť fajn.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný

Nočný krém proti vráskam s Q10 Balea rovnako ako predchádzajúci výrobok jemne voňal, neobsahoval silikón, no bol dosť hutný a mastný. Používala som ho na dekolt a ku koncu balenia som si všimla, že sa mi z neho upchávajú póry. Na moju pleť nie je určený, no znovu niekto so suchou a normálnou pleťou by mohol byť spokojný.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: priemerný

Telové maslo s vôňou plodov acai Balea bolo výborným kúskom. Pekne jemne voňalo, dobre sa rozotieralo a rýchlo vsakovalo. Hydratácia bola super. Konzistenčne sa veľmi podobalo na telové suflé od Soaphorie, ktoré rovnako ako Balea obsahuje kakaové maslo. Tu by som pokojne šla aj do plného balenia.
Cena: 0,50 € (prepočítaná na počet kusov v adventnom kalendári)
Celkové hodnotenie: výborné



Borievková silica Hanus sa vyrába destiláciou sušených nefermentovaných bobúľ nad vodnou parou. Používala som ju pri výrobe domácej kozmetiky aby krémy pôsobili proti svalovej únave. Ako plus hodnotím tiež to, že je od slovenského výrobcu.
Cena: 2,30 €
Celkové hodnotenie: výborná

Eau de toilette OMNIA od BVLGARI ma nezaujala. Išlo o jemnú, slabučkú vôňu, ktorú som ani necítila. Podľa oficiálneho popisu by malo ísť o svieže tóny bambusu a ázijského ovocia nashi. Dobre že to bola len vzorka k nákupu.
Cena: -
Celkové hodnotenie: podpriemerná


Riasenka Extra Super Lash Rimmel je mojou totálne prvou riasenkou a s prestávkami sa k nej stále vraciam. Riasy farbí do čierna, zvýrazní ich, nedráždi oči a nerozmazáva sa. Cena je tiež viac ako priaznivá. Siaham po nej vždy, keď neviem čo si mám kúpiť. Odkedy som však začala používať riasenky Gosh, už z nej nie som až tak nadšená, no určite to nie je moje posledné balenie.
Cena: cca 3,50 €
Celkové hodnotenie: výborná

Telové suflé šťastie od značky Soaphoria ma zaujalo svojim názvom. Čo si predstavíte pod názvom suflé? Ja som mala predstavu našľahaného krému s konzistenciou peny, ktorá hneď vsiakne do pokožky. Predstava sa od reality líšila poriadne. Telové suflé je vlastne prírodné telové maslo zložené z kakaového masla, bambuckého masla, kokosového oleja, olivového oleja a arómy. Konzistenciou na mňa zapôsobilo lepšie ako verzia woman, ktorú som tiež skúšala len zo vzorky. Vôňa je dosť sladká. Hydratácia je skvelá. Moja normálna pokožka bola hydratovaná aj na druhý deň.
Celkové hodnotenie: dobré

Mandľový telový krém Weleda je bez vône, pretože je určený na pleť citlivú, ktorej parfumácia vadí. Podľa popisu má upokojovať a zmierňovať začervenanie a zabezpečovať správnu ochranu voči okolitému prostrediu. Ide o pomerne hutný krém, ktorý sa dobre rozotiera. Na vsiaknutie treba pár minút počkať. Je určený pre pleť suchú, čo sa na mojej zmiešanej pleti prejavilo tým, že po hodine - dvoch bola pleť dosť mastná. Hydratoval a vyživoval však dostatočne. To ocenili najmä suchšie ruky, na ktorých zostali zvyšku krému po nanášaní na tvár.
Celkové hodnotenie: priemerný

Mydlo V dolinách od značky MusK je príjemný mäkkým mydlom, ktoré vytvára pomerne veľa peny, skvele čistí aj väčšie znečistenie a vďaka glycerolu, ktorý vznikol pri výrobe mydla nevysušuje pokožku. Mydlo obsahuje výťažky z levandule a žihľavy a taká je aj ich vôňa. Je jemná, z mydla ju cítiť počas celého používania, no na ruky neprechádza. Keďže ide o ručne vyrábané mydlo, nečakajte oblé hrany, resp. presne vodorovné rezanie mydla. Výhradu mám akurát voči stabilnosti mydlá. Ak je mydlo používané častejšie, napríklad vo väčších domácnostiach alebo pri návštevách, začne byť vplyvom vody mazľavejšie. Pre väčšie domácnosti by som teda vybrala iné mydlo. Pre všetkých ostatných tieto mydla rozhodne odporúčam.
Cena: cca 4 €
Celkové hodnotenie: výborné


Sprchový olej rozmarín Saloos nemá práve najlepší obal. Cez otvor vyteká príliš veľa oleja a nálepka sa pri používaní odliepa. O mne je však známe, že ja a obaly Saloos sa práve nemusíme, takže to berte s nadhľadom. Pri obsahu ma prekvapilo, že nejde o prírodný produkt, no i tak som si ho obľúbila. Vôňa je príjemná, pomerne silná. Neviem ako vonia rozmarín, no rozhodne v oleji cítim na pozadí aj nejaké ihličiny. Vôňa sa mi páči, no pri prvých aplikáciách som si musela na ňu zvykať. Sprchový olej sa nanáša na vlhkú pokožku a po nanesení jemne pení. Možno by som to prirovnala k peneniu prírodných sprchových gélov. Olej dobre odstráni nečistoty. Pleť po sprchovaní netreba ničím natierať, lebo na pokožke zostane jemná vrstva oleja. Je to teda výrobok dva v jednom, ktorý pokožku umyje a zároveň hydratuje.
Cena: cca 5 €
Celkové hodnotenie: výborný

Šampón proti lupinám s aloe vera Urtekram u mňa proti lupinám neúčinkoval. Pokožka z neho však nesvrbela a vlasy boli lesklé, dobre sa upravovali. Pri použití dobre penil. Používala som ho na striedačku s ichtamolovým šampúchom a tak som udržala pokožku hlavy v dobrom stave a vlastne som si ho celkom obľúbila. Vhodnejší však bude pre niekoho, kto s lupinami nemá nejaký veľký problém.
Cena: cca 5 €
Celkové hodnotenie: dobrý

Regeneračná vlasová maska s avokádom a bambuckým maslom Alverde je ľahko dostupná, lacná, prírodná. Vlastne okrem toho, že pekne vonia, nič zvláštne s vlasmi nerobí. Dokonca sa ťažko vytláča z tuby. Používala som ju na zdravé vlasy a vlasy po jej minutí aj zdravé zostali. Takže nakoniec prečo nie. Keďže ju kupujem pravidelne, asi som si ju nejako iracionálne obľúbila. Novšia verzia má okrem nového obalu aj zmenené pomery v zložení a z tuby už vychádza bez problémov.
Cena: cca 2 €
Celkové hodnotenie: dobrá
Dermálna emulzia Excipial U Lipolotio sa v spotrebovaných výrobkoch objavuje pravidelne, nakoľko ju už roky používam na odličovanie očí. Toto balenie som však používala ako klasické telové mlieko. Vôňa je jemná, dobre sa rozotiera, vsakuje priemernou rýchlosťou. Na pokožke necháva jemný film a hydratuje vcelku fajn
Cena: 5 € bežná cena v lekárni, prípadne 1,20 € doplatok ak telové mlieko predpíše lekár
Celkové hodnotenie: dobrá
DIY krém na kĺby, svaly a kŕčové žili sa spočiatku javil veľmi dobré. Používala som ho na masáže a ako prevenciu kŕčových žíl. Keďže však základ tvorilo iba bambucké maslo, bol dosť mastný a ku koncu používania v obale naopak vysychal. Receptúru som teda pri ďalšej dávke vylepšila a čosko zverejním nový recept. 
Telové maslo Zlatovláska Alverde z limitovanej edície príjemne sladko voňalo, dobre sa nanášalo, dhšie vsakovalo. Klasická verzia je o niečo lepšia ako limitky, ale keď tie limitky sú také milé. Konečne sa dostali aj do našej DM.
Cena: 1,30 €
Celkové hodnotenie: výborné
Špeciálny telový krém Body Salvia od značky Karel Hádek je vhodný pre starostlivosť o pokožku so zvýšenou potivosťou. Od prípravku som očakávala naozaj veľa, no som sklamaná. Vadí mi konzistencia i vôňa. Konzistenciou ide o pomerne riedky krém a vôňa je veľmi silná mentolová. Po aplikácií si rozhodne treba umyť ruky, lebo vône sa nezbavíte. Vôňa prechádza aj na oblečenie. Utlmenie potenia som si nevšimla a tlmenie pachu je tiež dosť problematické. V lete som do dvoch hodín cítila pach potu a musela som sa prezliecť. A to aj vtedy ak som napríklad iba pracovala na počítači bez nejakej fyzickej aktivity. V zime je to už lepšie. Pach potu necítiť a pri použití voľnejšieho oblečenia je výrobok použiteľný, no premáham sa aby som ho nejako minula. Tento krém teda neodporúčam. 
Cena: 10 €
Celkové hodnotenie: podpriemerný

Telový peeling Nuxe má jemnú nevyráznu vôňu podobnú mandľovo-pomarančovým cukríkom. Ako to už u takýchto prípravkoch býva, po opláchnutí sa na pokožke neudrží. Človek si ju užije iba pri peelingovaní. Samotný peeling je oranžovej farby a krémovej konzistencie. Vidieť v ňom namleté škrupiny orecha a asi aj jemnejšiu kôru pomaranča. Škrupiny sú namleté pomerne hrubo a samotné peelingovanie s nimi je dosť ostré. Po opláchnutí nezanecháva na pokožke žiadnu olejovú vrstvu. Nevysušuje. Následné použitie telového mlieka závisí od potrieb vašej pokožky. Ja ho niekedy použijem a niekedy nie. Podľa nálady. Pokožka však vysušená nie je. Ešte by som zmienila, že po peelingovaní je vo vani množstvo peelingových čiastočiek. Tie sa však dajú jednoducho opláchnuť.
Cena: 8 €  
Celkové hodnotenie: výborný

Pleťový krém na problematickú pleť Annemarie BÖRLIND vidíte v spotrebovaných výrobkoch pravidelne. Tento krém odsunul do úzadia všetky moje obľúbené krémy.  Ide o prírodný krém, ktorý hydratuje a zároveň stabilizuje tvorbu mazu. Má dezinfekčné a antibakteriálne účinky. Je použiteľný ako nočný krém a zároveň je vhodný i ako podklad pod make-up. Už mám v zásobe ďalšie balenie.
Cena: cca 12 €
Celkové hodnotenie: jeden z najlepších
Pleťová maska na problematickú pleť s výskytom akné Dulcia sa žiaľ už nevyrába. Je to škoda. Bol to vlastne biely prášok, ktorý bolo treba zmiešať s vodou. Maska pekne čistila pleť, sťahovala póry.  Osvedčila sa mi lepšie ako Tarika, či zelený íl. 
Cena: cca 10 €
Celkové hodnotenie: výborná

Soľ z Mŕtveho mora Kawar vyhovuje presne mojím požiadavkam. Ide o soľ s hrubými zrniečkami, ktoré sa pomaly rozpúšťajú. Nie sú v nej žiadne umelé farbivá, ktoré by zbytočne zaťažovali organizmus a farbili vaňu. Už používam ďalšie balenie
Cena: 10 €
Celkové hodnotenie: jedna z najlepších
Celkovo som v decembri minula kozmetiku v hodnote 79,30 €. Po odrátaní zliav a spoluprác boli reálne náklady cca 52 €. A keďže máme koniec roka 2016, tak som spočítala celkovú hodnotu minutej kozmetiky, ktorá dosahuje hodnotu 1012 €. Ak odrátam zľavy, spolupráce a darčeky (k darčekom nerátam tie, ktoré boli zo spoločného rodinného rozpočtu) sú reálne náklady za kozmetiku 732 €. V prepočte na kusy som minula 194 kusov, z čoho 91 kusov bolo z kategórie prírodná kozmetika. V priemere teda 16 kusov minutej kozmetiky za mesiac.

Komentáre

  1. tie balea masky vyzeraju dobre a ta z mrtveho mora ešte viac a šampon s mandlovym olejom znie zaujimavo mala by som sa tam isť už pozrieť dlho som v dm nebola:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiez velmi nechodievam okolo stojana s vyrobkami Balea. Preto som rada, ze sa mi podarilo kupit adventny kalendar tejto znacky. Mam prehlad co je v ponuke :-)

      Odstrániť
  2. Ja používam zinkovú masku Balea a je vidieť, že pleť fakt vyčistí a upokojí, je potrebné sa po nej nakrémovať, lebo mierne vysušuje, no inak je podľa mňa skvelá. Túto tvoju tiež skúsim, mŕtve more to musí byť super, i keď teraz mám bahno z mŕtveho mora od Manufaktury, takže najprv skúsim asi to. Balea je veľmi dobrá a nápaditá značka, ale napr. pri maskách mi prekážajú tie sáčkové nepraktické obaly, sprchové prípravky moju pokožku tiež vysušujú, takže sa ich už tak trochu stránim. Nedám však dopustiť na ich šampóny, gély na holenie no a masky, i keď sáčkové.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidim, ze po maskach Balea sa budem musiet blizsie pozriet. :-)

      Odstrániť
  3. Skvelé tipy na kozmetiku! :) Niektoré som ešte ani nevidela, takže sa po nich popozerám :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Masky od Balei som si niekedy kupovala stále a mám pocit ,že ako som prestala ,tak ich je zasa veľa nových o ktorých ani neviem :D Masku na nohy som si ešte nevšimla, ale ja by som si ju asi dala na nohy a potom na ne dala zvláčňujuce ponožky (mám ich z avonu za 3€, vôbec nepustia krém von a ani sa v nich nešmýka, ke´d chodím). :)

    Lavandula Diary

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky