Odporučiť či neodporučiť? To je otázka

Každoročne nás s prichádzajúcou zimou vedia potrápiť prechladnutia, ktoré zákonite končia červeným ošúchaným nosom. Na tento problém od detstva používam klasickú modrú Niveu a približne dva roky sa mi osvedčil univerzálny krém od značky Bione. Oba prípravky pomáhajú, ale ani jeden z nich nie je vyslovene určený na problém červeného nosa. Keď som zbadala prípravok určený špeciálne na nos, myslela som si, že musí byť zaručene lepší, priam zázračný. Zázračný síce nebol, ale nejaké to využitie som mu našla. Aj keď výrobca by sa možno čudoval.


Detský nosový balzam Saloos je podľa popisu určený na ošetrenie detskej a citlivej pokožky v období prechladnutia. Má poskytovať okamžitú úľavu, pokožku upokojovať a má mať výrazné regeneračné účinky. V množstve 19 ml sa predáva za cca 4,50 €. Nie všetky výrobky Saloos sú prírodné, no v tomto prípade výrobok certifikát prírodnej kozmetiky má. Konkrétne ide o certifikát CPK bio.


saloos: detský nosový balzam
INCI:
Popis:
butyrospermum parkii butter
bambucké maslo
starostlivosť o pokožku
sesamum indicum oil
sezamový  olej
starostlivosť o pokožku
helianthus annus seed oil
slnečnicový olej
starostlivosť o pokožku
simmondsia chinesis oil
jojobový olej
starostlivosť o pokožku
cera alba
včelí vosk
zahusťuje, chráni pred vonkajšími vplyvmi
candelila cera
kandelilový vosk
upravuje konzistenciu a vyhladzuje pokožku
prunus amygdalus dulcis oil
mandľový olej
obsahuje výživné látky, tvorí základ
parfum

vonné látky
tocopherol
vitamín E
antioxidant, predlžuje trvanlivosť
ascorbyl palmitate
forma vitamínu C
predlžuje trvanlivosť
ascorbic acid
vitamín C
antioxidačné účinky
linalool

vonná látka
limonene

vonná látka
geraniol

vonná látka


Balzam má príjemnú konzistenciu, dobre sa naberá, rozotiera a aj vsakuje. Regeneračná schopnosť je priemerná. Veľmi podobná krému Nivea a o niečo horšia ako krém Bione. Vôňa je príjemná bylinková. Výrobca neprezradil aké esenciálne oleje použil a ukryl ich pod položku parfum, kde môže byť prakticky čokoľvek. Každopádne som očakávala, že vôňa aspoň čiastočne uvoľní upchatý nos. To sa však nekoná. 
Hlavným problémom výrobku je však veľkosť a trvanlivosť. Veď koľkokrát do roka je človek prechladnutý? Ja som bola dvakrát. Raz na jeseň a raz na jar. Pri tomto prechladnutí som ho spotrebovala minimum. Ďalším členom rodiny som ho z hygienických dôvodov neponúkala. Predsa len raz keď je človek chorý, sú na ňom baktérie a vírusy, ktoré aj pri dodržaní najväčšej hygieny prenesie do balzamu a to už je len krok k tomu, aby sa tieto mikroorganizmy preniesli na ďalšieho človeka. Dokonca aj ja sama som sama pre seba po vyliečení papierovou vreckovkou zotrela povrch balzamu. Optimálna veľkosť by teda podľa mňa mohla byť 5 ml a tomu by samozrejme aj bola prispôsobená cena. Záručná doba balzamu je totiž 18 mesiacov, pričom mne prišiel pri objednávke už pol roka starý balzam. Na spotrebovanie mi zostal teda už len rok.
Čo teda s ním? Do skončenia záruky bol necelý mesiac a ja som mala takmer plný výrobok. Vyskúšala som ho teda ako krém na ruky a tu bol skvelý. Na rukách sa naplno prejavila jeho regeneračná a ochranná schopnosť. Balenie sa ukázalo ako praktické do kabelky a spotrebovala som ho približne za mesiac. Takmer presne s koncom záručnej doby.
A teraz otázka: Odporučiť, či neodporučiť? Ako prípravok na červený nos určite nie. Ako krém na ruky je však naozaj skvelý. Tak si teda vyberte.

plusy:
  • bylinková vôňa
  • konzistencia
  • prírodná kozmetika
  • regeneruje a chráni pokožku rúk
mínusy:
  • vôňa nepôsobí na upchatý nos
  • priemerná regenerácia červenej pokožky nosa
  • príliš veľké balenie v kombinácií s krátkou dobou spotreby
  • vzhľadom na spôsob aplikácie vhodný iba pre jedného člena domácnosti
Celkové hodnotenie: priemerný prípravok na pokožku nosa a výborný prípravok na pokožku rúk

Čo sa vám osvedčilo na prechladnutý nos?

Komentáre

  1. Niečo na nos by sa mi v tomto období skutočne zišlo, dokonca som premýšľala aj nad týmto balzamom.. škoda že sa na nos neoplatí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja by som fakt nejakú vecičku na nos aktuálne využila. Druhýkrát chorá v priebehu mesiaca. Tak, asi sa namažem len "vajíčkom" z Oriflame. A toto vyzeralo tak nádejne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mne na suchý a začervenaný nos počas choroby veľmi pomohol krém Skin Food od Weledy. Keďže je balený v tube, vytlačil som si z neho kúsok do malého tégliku (takého na cestovanie, keď si chce človek zobrať svoj bežne používaný krém so sebou ale nemôže mať povedzme v príručnej batožine viac než 100 ml) a používal počas choroby len toto vytlačené a oddelené množstvo. Hydratácia skvelá, regenerácia rovnako... Skin Food sa mi zároveň osvedčil ako skvelý krém na ruky, suché lakte a kolená, ... Takže za mňa je to topka :)

    Patrik
    http://www.meshommes.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skin Food som zatial neskusala, no caka na svoju prilezitost v policke. Podla recenzii, ktore na ten krem citam som predpokladala, ze by sa mohol hodit prave na takyto problem. Oddelit si cast kremu do "teglika" je urcite dobry napad.

      Odstrániť
  4. hmmm mne zaberá jedine 31 bylín od Just :( mám niečo podobné, takú mentolovú mastičku, asi to chcel byť tiger balm ale tiež to vôbec neúčinkuje :(
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Na rýmou podrážděný nos je skvělý klasický nosní balzám od Saloosu. Je regenerační a co je hlavní, velice účinně uvolňuje ucpaný nos. Je to skvělá alternativa nosních sprejů.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

Obľúbené príspevky