Ako designom blogu odradiť čitateľov

Prvá vec, ktorú uvidí návštevník blogu, je design webovej stránky. Pokiaľ stránka v priebehu niekoľkých sekúnd návštevníka nezaujme, prípadne ho niečim irituje, potencionálny čitateľ odchádza a autor blogu, ktorý môže mať zaujímave a kvalitné články v dôsledku nevhodnej úpravy šablóny prichádza o nových čitateľov. V dnešnom článku preto prinášam prehľad najčastejších chýb v designe blogoch z môjho čitateľského pohľadu.

zdroj





Výber nevhodných farieb: optimálna je jedná dominantná farba a maximálne tri doplnkové. Dôležitý je kontrast a dobrá viditeľnosť. Nemusia mať všetky blogy čierne písmo na bielom pozadí, ale kontrast a viditeľnosť farieb musí byť zachovaná. Väčšina čitateľov po otvorení blogu s tmavým podkladom takéto stránky okamžite zatvára.


Neprehľadné šablóny: ideálna webová stránka má byť prehľadná a intuitívna. Ak vezmeme do úvahy fakt, že priemerné IQ na Slovensku dosahuje hodnotu 105,5 a ak k tomu pridáme fakt, že ľudia nemajú čas a chuť premýšľať nad tým, kam majú kliknúť, vyriešia tento problém kliknutím na X a viac už na blog neprídu.

Obrovský titulný obrázok: úlohou titulné obrázku tzv. hlavičky je zaujať čitateľa a vyjadriť obsahové zameranie blogu. Často je však titulný obrázok príliš veľký a po zobrazení blogu zaberá celý monitor. V tomto prípade treba myslieť na fakt, že niektorí čitatelia stránky nerolujú, takže ak po kliknutí na blog uvidia jedine obrovský titulný obrázok,  nevedia čo majú robiť ďalej a stránku zatvárajú.

Priveľa bočných stĺpcov: bočné stĺpce slúžia najčastejšie na umiestnenie doplnkových informácií o autorovi blogu, umiestnenie menoviek, obľúbené odkazy a pod. Ak je na blogu viac ako jeden stĺpec, odpútava to pozornosť čitateľa od čítania príspevkov.

Automatické prehrávanie hudby: autor chce čitateľom "spríjemniť" pobyt na blogu jeho obľúbenou hudbou. Väčšina čitateľov takéto stránky automaticky zatvára hneď po spustení hudby.

Zmena kurzora: nikto nepochybuje, že autor/ka blogu ovláda CSS štýly, ale ak si bude chcieť čitateľ zmeniť svoj kurzor, urobí to sám a podľa svojho vkusu.

Sneženie: veľa bloggeriek má rado zimu a sneh. Nie je však nutné nastavovať sneženie aj na svojich weboch. Okrem toho, že to odpútava pozornosť od samotného článku, tak biely sneh často prekrýva samotný obsah článkov.

Animované obrázky: milé animované obrázky tzv. gify boli populárne pred pár rokmi. Ak sa vám napriek tomu páčia, myslite na to, aby nepôsobili "epilepticky" a tiež že menej je v tomto prípade viac.

Maličké obrázky: čitatelia chcú vidieť o čom autor píše. Veľké obrázky zaujmú už na prvý pohľad, oveľa viac ako malé a nekvalitné miniatúry.

Vytrvalá ignorácia: ak v komentároch čitatelia píšu, že im niečo na designe blogu vadí a autor/ka ich budete napriek tomu vytrvalo ignorovať, postupne čitatelia prestanú blog navštevovať.

zdroj


Aký je váš názor na design webových stránok?

    Komentáre

    1. zajímavé, asi se vším souhlasím, jen sníh se mi líbí :). Pro mě je design hodně důležitý, nevím, jestli je to povrchní, ale můj dojem to ovlivňuje hodně. Na blogu se musím cítit příjemně (třeba studené barvy na mě působí "studeně", ty moc nemusím :)), měl by být přehledný a "čistý"... A nemusím moc černo-bílý design, je to minimalistické, ale pro mě trochu neosobní a nudné. Ale nemám ráda ani efekt papoušek, nejlepší je zlatá střední cesta. Ten tvůj se mi líbí moc moc :)

      OdpovedaťOdstrániť
    2. Nemohu nic jiného než souhlasit :-)
      Co se týče přehrávání hudby na blozích, tak jsem si toho nevšimla, ale vadí mi, když otevřu stránku a hned se samo spustí video s hrozně hlasitým zvukem, "nejlépe" s reklamou na začátku. To stránku okamžitě naštvaně zavírám.

      OdpovedaťOdstrániť
    3. Úplne s tebou súhlasím s tými farbami, napríklad našla som jeden červený blog s čiernym písmom, bolo to strašné. Tú hudbu taktiež nemusím. Mňa osobne to vyrušuje pri čítaní.
      Akurát s tým snehom nesúhlasím. Proste, je zima, boli Vianoce tak sa väčšina stránok (nielen blogov) snažila nejak navodiť tú zimno-vianočnú atmosféru, dokonca som to mala aj ja ale nie kvôli tomu ten sneh obraňujem :)

      OdpovedaťOdstrániť
    4. Z velkým množstvím souhlasím, nemám ráda "přeplácané blogy" s hromadou odkazů a pod. Proto jsem i svůj vzhled upravovala a zjednodušovala.

      OdpovedaťOdstrániť
    5. Súhlasím asi zo všetkým, ak je na nejakom blogu v pozadí hudba, ale je príliš farebný či extra neprehľadný tak ho skrátka vypnem a obsah ma nezaujíma, aj keby to bol najlepší blog na svete, ťahá mi to oči a tá hudba no to je extra des, to nechápem ako také niečo môže niekoho napadnúť.

      OdpovedaťOdstrániť
    6. Super článek :) S tím titulním obrázkem, hudbou, kurzorem a sněžením naprosto souhlasím! Pokaždé, když na nějaký takový blog narazím, tak ho okamžitě zavírám.
      chickflickcherry.blogspot.cz/2014/12/vanocni-opi-giveaway.html

      OdpovedaťOdstrániť
    7. Mě se líbí stejnej design jako u domů, bytů, jednoduchy , moderní, nic nepřeplácaný, ale zároveň elegantní:)
      Jakub Janata fashion blog

      OdpovedaťOdstrániť
      Odpovede
      1. so vsetkym suhlasim na 100%. dufam, ze moj blog by u teba presiel :))

        Odstrániť
      2. Ahoj, ano design blogu splna moje narocne kriteria :-) . Paci sa mi tiez, ze vhladom na to, ze mas dvojjazycny blog, pises text v stlpcoch.

        Odstrániť
    8. skoro so všetkým súhlasím, ale tá hudba je asi najviac zlá vec, čo sa dá na blogu urobiť :D a keď má ten človek ešte takú šablónu že neviem nájsť ani tlačítko na vypnutie tej hudby tak v momente odchádzam...
      jediné čo mne nevadí, je asi ten veľký obrázok :D
      ale tak nvm či by som prešla, keďže ja tam ten obrázok teoreticky mám (popular posts slider) :D :D :D

      simona-zacko.blogspot.com

      OdpovedaťOdstrániť
    9. A tak každý si ideme to svoje :) Ja tiež nemám ideálny blog ... a pracujem na zmene hlavičky ... ale sneh sa mi páči, preto sneží aj u mňa :) A taktiež mám veľa vecí na pravom bočnom panely, pretože to tak chcem mať a chcem sa proste líšiť, je mi jasné, že nie každému sa to páči... ale som to ja :) Ale s čím naprosto súhlasím je hudba na blogu ... najmä keď mám sluchátka, otvorím nejaký blog a začne ne mňa revať hudba, ktorú ani nemám rada... a rýchlo hľadám, že kde to vypnem ... alebo potom nečitateľný text mi vadí ... či už písmom alebo zlým pozadím

      S pozdravom
      Nikkienka z !Between us girls

      OdpovedaťOdstrániť
    10. Trochu jsem se obávala, co se dozvím, ale překvapivě poměrně dobré, pravdivé a trefné poznatky.
      Docela mě to donutilo zapřemýšlet nad záhlavím svého blogu. Není vyloženě obří, ale nejsem si jistá, zda není zbtečně moc velké a zda vůbec potencionálního čtenáře dokáže zaujmout.... Co myslíš ty?

      …ARI
      Ariino šeptání do větru

      OdpovedaťOdstrániť

    Zverejnenie komentára

    ♥ ĎAKUJEM ZA KOMENTÁR ♥

    Obľúbené príspevky